Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, December 4

Bawang

Salam…

Nak Tanya sket la kan, mlm td aku cari bawang besar sebuntil. Ntah nape la kan harga nya jauh beza dari harga biasa. Aku Tanya dear apsal mhl sgt total mlm td kan, kalo ikutkan dgn brg2 yg kitorang beli total tak sampai RM50 pun tp mlm td sampai dkt RM70. Tgok2 harga bawang besar tu RM25!mak oiiii apsal jauh beza ngan harga yg kitorang slalu amik ni eh. Heran gak tp pasal dah bayo dan memang nak pakai kan, so trime je la.

Bese aku akan amik suku dr sebuntil tu, yg lebihnya hantar kat umah MIL. Kalo tak silap dah 2 bln kot kitorang tak beli bawang bnyak2 ni psal aku dah mula jrg masak dan dear pun lbh suke kalo makan kat luar maybe cian tgok aku terkejar walaupun hakikatnye dear suke makan apa aja yg ada kat umah tu.

Agaknye kenapa la ek harga bawang ni melambung tinggi?kalo sebelum ni tak sampai RM15 pun tp skrg ni tinggi betul aku rase. Time nak jimat2 ni la harga naik melambung. Kalo tgokkan keadaan bawang memang masih cantik pastu saiz bawang pun sama je tak kecik tak besar. Kalo dulu time kitorang beli kene pilih tp mlm td tgok 1 je dah ok masih cantik lagi. Musim hujan ni bawang kurang ke?ntah la tak tau la nak kata apa kan. Skrg ni aku tgh mencari jawapan.

No comments: