Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, August 18

Salam Ramadhan

Salam...

Mungkin musim hujan sekarang ni pasalnya tiap hari hujan turun tp best gak pasal sejuk sket & dapat la menyegarkan bunga2 kat umah MIL aku tu...hehehe... Dah tinggal brape hari je ni nak masuk bulan ramadhan, ehmmmm apa persiapan ek? huh kalo soklan di tanye time nak raya mesti cepat jawab kan tapi kalo time nak pose ntah r...lambat2 la plak.

Puasa tahun ni tahun ke 3 setelah bergelar isteri, seperti tahun2 lepas aktiviti aku mesti sama la kan. Pagi bangun sahur kul 5, cume panaskan lauk ngan nasi je. Pg keje dan malam lak tgok la pada kesempatan masa aku, pasalnya skrg ni sampai umah je dah kul 6. Tu pun aku berkejar2 ngan Michelle kat ofis tu. Nak blik awal kan, tak tau la nanti kalo bulan pose kete kurang sket pasal ramai yg blik awal kan. Aku maybe tak dpt blik awal kot tahun ni, pasalnya aku sorang je perempuan melayu...maybe kalo aku wat request blh dpt kot.hehehhe..tgok la nanti cam ne.

Tahun lepas dear penah gak masakkan untuk aku atau kadang2 MIL pesan kat dear makanan. Alhamdulillah tiap hari ada je yg MIL ngan akak ipar aku bagi. Kadang2 malu gak pasal aku cume mampu bg derang buah2 ataupun kuih muih beli kat pasar ramadhan je sebagai balasan. Tak pe la kan asalkan niat tu ikhlas.

Tingin betul nak pose sebulan kat kg, dah rindu nak rase pose kat kg sambil tolong mak siapkan tempahan yg memang la banyak time ni. Pg bangun sahur pas tu solat subuh terus mengaji sampai la pagi. Lbh kurang kul 7.30 sambung tido. Kul 9/10 pg bangun wat keje umah. Bile lepas asar time tu la mak ngan aku akan sibuk kat dapo. Mak kalo aku ada kat kg macam2 nak dimasak. Tp last sebelum kawen aku buke pose berdua je ngan mak so mak jarang2 la wat kuih maupun bubur. Mlam mak g terawih, aku lak jg umah. Sambil siapkan jahitan.

Tersangat rindu....dah request kat dear kalo tahun ni buke pose kat kg aku dulu blh tak? tp dear cume kate tgok la nanti cam ne, kalo dear dpt cuti la... tiap tahun mesti buka kat sini dulu, jeles gak. Dah la raya pun kat sini dulu tahun so bg la can nak buke pose kat kg aku dulu..huhu kejam ke aku ni?

Terawih maybe aku tak peginye la, dear pun jarang2 je pg pasal kadang2 blik lambat tak pun wat keje welding yg membuatkan mata dear merah dan berair. Pedih dek kesan welding tu la kot. Kurma lak dah beli kat parit tu hari tp dah tinggal sket pasal dah bahagi sana sini sket2 la kan. Rase cam beli sket je la plak tu hari. Kalo tau baik beli 2 kg terus. Harga pun tak de la mahal berbanding ngan harga kat sini. Kualiti pun bagus je...yg penting sedap! :)

No comments: