Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, July 7

Jenjalan Di Johor.

Salam...

Aktiviti sepanjang hujung minggu lepas amat meletihkan badan2 aku tp dpt gak la melepaskan gian nak bershopping baju raya. hehehehe.. last saturday aku, dear, MIL ngan pakwenye ucu g Segamat semata-mata nak pg menjenguk ucu yg baru seminggu dihantar kat Uitm Cawangan Segamat. Amatlah menyampah yg amat bila pakwenye tu join sekali. Kalo aku diletakkan kat tmpat dear aku akan tegur tp entah la nape dear ngan MIL langsung tak bersora. Heran gak. Pg sabtu aku keje so ptg tu lbh kurang kul 4 baru kuar umah, sempat la dok pg umah jiran MIL yg wat kenduri kawen tp tak de la nak rewang kan. Hehehehe...

Sepangjang jalan mata aku ni memang mengantuk gile, letih sgt ngan keje baru ni kan. Maklum la drive agak jauh sket dari bese. Tp tak best tul seat kete Eja tu tak kene ngan selera aku ngan dear, aku ni sensitf lak tang leher ni tu yg wat aku than ngantuk sakan. So lastnye pening aku dpt. Jalan kat highway jem bila masuk ke sempadan negeri sembilan, pasal ape? aku pun tak tau la, nasib baik dear pandai cilok so tak de la sangkut lame sgt. Sampai Uitm dah hampir maghrib, so masuk amik ucu pasal plan nak tido kat hotel dlm Uitm tp full house la plak. Last minute nye plan kene la tido hotel luar.

Gatal nak amik gambo berdua je time dah nak check out.

Kuar g pekan segamat cari hotel cikai2 je, tu pun dear malas nak pikir dear g la amik 1 bilik je lg pun penuh la plak hari tu. Tp yg wat aku tak slesa pakwenye tu langsung tak amik kesah walaupun kene tido sebilik ngan kitorang sume. Kalo yg kitorang 1 fmly ni memang tak kesah tp bile ada org luar tak sedap jugak la kan. Tp dah die pun buat tak tau je, sabo je la. Mlam tu tido awal coz tak de aktiviti kat area segamat tu + lak ngan bdan & mata yg dah ngantuk gile.

Pg ahad bgun kul 6 stgh, siap2 check out pg sarapan kat pekan tangkak. Nasib baik time tu blum ujan tp time sampai pekan tangkak ujan mencurah2. Plan nak gak la beli sepasang 2 baju raye. So mintak izin dear belikan baju mak, MIL ngan baju aku la. Dpt la 3 pasang tambah ngan ucu nye sepasang. So taun ni untuk mak ngan MIL dah settle, tinggal untuk dear je lagi.hehehhe Pg tu kitorang jd pembeli pertama kedai apek tu, kira senang2 la nak dpt diskaun giler. Maybe atas kepercayaan cine la kot, 1st customer awal dpt diskaun...agaknye la.

Pekan tangkak selepas hujan, jalan2 dengan kedai byak yg baru nak mula niaga. Tambah lak ngan ujan renyai2.

Dah beli brg siap2 g Uitm antar ucu blik, sempat la tgok bilik die. Tp yg tak bestnye siap bg baju busuk kat MIL lak, ish budak ni mlas betul la. Kalo adik aku dah lame aku sound je, ni takat ipar ni biar la akak2 die je yg komplen. hehehe... tghari makan kat dlm Uitm je, mlas nak angkut ucu g luar lg. Dlm kul 12 gerak blik klang sampai umah MIL kul 2 lebih la. Agak laju gak la kitorang ni, maybe pasal dear ikut jln dalam kot

Uitm Cawangan Segamat.

Melawat bilik anak dara tp kebetulan time ni daftar senior so lelaki dibenarkan la masuk.

Blik umah dear g main bola so aku lak kene kemaskan umah yg dah seminggu tak sapu. Hehehe... dah keje ni kan, tak sempat nak sapu. Tambah lak kalo time dear ade memang tak dpt nak sapu, pasalnya dear ni sensitive sket hidungnya tu. Kang kalo asyik bersin je aku gak yg kene tolong. So itu je la aktiviti hujung minggu yg meletihkan aku.heheeh

No comments: