Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, July 27

Jiranku Diserang 'Malin"

Salam…

Malam selasa lepas rumah jiran sebelah & belakang umah diserang hendap dek “MALIN” hehehehe..(ni maknanya pencuri dlm bahasa Jawa tau). Nak dijadikan cerita, kecoh area belakang umah pagi tu, tp kitorang bleh lena tido padahal akak belakang umah tu sempat menjerit dek kerana terkejut. Hahahhaha tak sedar kan, nak wat cam ne.

Pg tu terjaga lbh kurang kul 4 pg, dengar org kecoh2 pas tu ada la lampu kete kot. Tak pasti plak lampu ape pasal nak tgok takut lak. Adoiyaiii tp time tu dgr la umah seblah bising, ingatkan blum tido lagi…hahahha bese la kan bujang, kenkandang derang ni tido lambat.

Nak dijadikan cite, time tgh panaskan enjin akak umah sebelah dtg umah bujang. Siap Tanya aku lg ape brg yg hilang. Nganga je la kan, ape lak brg aku yg hilang ni, dlm hati dah budget mesti ada yg tak kene la kan. Tanye akak tu la untuk kepastian, lepas die explain siap ngan dear pun dgr sekali lak. Ye la time tu dah nak g keje kan, tu yg sempat dgr cite tu.

Umah sebelah malin siap masuk umah lagi ikut pintu belakang. Hohohoho takut aku dgr…cam ne la pas ni kalo aku dok umah sorang2 dear blik lambat. Tak tau la apa yg hilang, maybe handfhone kot pasal time tu aku dah blah g keje. Hehehhe ofis jauh kalo dekat mau aku dgr sampai habis cite tu kan. Nasib baik umah sebelah akak tu terdengar ada org tgh nak buka tingkap. Kiranya nak pecah masuk ikut tingkap la tu. Mujur la kan, tp akak tu bgtau die cam kenal je org nye tp ntah la kan, pasal blkg umah tu samar2 je la cahaya dari lampu jln. Tu yg akak tu jerit, tp tak pasti la plak sekuat mana jeritan akak tu pasal aku tak sedar langsung.

Skrg ni dah amik langkah berjaga2 la kan, ye la mana tau kot2 malin tu dah aim umah yg mane derang nak serang ke kan. Ptg semalam time blik keje nampak la kecoh2 lagi kat umah anak tuan umah siap ngan tuan umah blakang dtg lagi. Nak masuk campur tp mlas la plak pasal nak kuar g Sentul dah. Ada apa di Sentul?Hmmmm nanti la aku upkan 1 lg entry..

Sekarang ni maknanya aku kene beware la kan, pape hal better beringat dari awal. Kalo jd pape sendiri jugak yg susah. Time cam ni tuan umah mesti tak amik peduli sgt la kan, lg plak die dah sewakan umah, so keselamatan sendiri kene jaga la. Akhir kata semoga anda & keluarga anda berada dalam keadaan selamat walau di mana saja. :)


No comments: