Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Wednesday, December 17

Risau VS Sayang

Assalam...

Sejak kebelakangan ni cuaca tak menentu...hujan turun tak mengira masa, kebiasaannya masa aku balik kerja hujan turun agak lebat. Jadi jalan nak balik rumah bertakung dek kerana jalan yang rosak kerana ada kerja pembinaan di kawasan berdekatan.

Mahu atau tidak setiap hari jika selepas hujan yang agak lebat mesti jalan naik air. Bertabahlah hati bawa kereta antik yang disayang meredah air...setakat ini alhamdulillah Allah masih berikan kemudahan untuk aku pulang dengan selamat. Banyak juga kereta yang patah balik ikut jalan lain tapi pada aku jalan dah terlampau dekat agak sayang untuk aku bazirkan minyak pusing ikut jalan jauh.

Tanya juga pada dear kalau selalu redah air begini tak mengapa ke? kata dear kita tak tahu air tu boleh sampai enjin atau tidak, yang penting jangan bawa laju sudah la...tu je pesan dear. Ceh...yang menghadap ni risau sangat. Tiap kali sampai kat tempat ni memang seriau bila nampak kereta beratur panjang. Bila dah depan air tu punya lah beria doa minta agar Allah permudahkan perjalanan aku..ye la takut tetiba kereta buat hal dah jem kat situ.

Tak tau salah siapa sekarang ni, tak ada pihak yang buat apa-apa tindakan aku tengok buat masa ni. Jadi tunggu dan lihat je la. Yang pasti jalan makin lama makin mendap.


Kawasan air bertakung dalam petak merah...tinggal lagi beberapa kilometer je kot dah nak sampai rumah.

No comments: