Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Wednesday, December 24

Bila Hujan Turun

Assalam...

Sejak beberapa hari ni hujan turun dengan agak lebat paling tidak pun sekadar gerimis tapi berpanjangan. Suhu pun sekarang sejuk je aku rasa. Bila hujan turun berpanjangan dan kebiasaan hujung tahun memang musim banjir di kawasan pantai timur sana tapi rasanya banjir kali ini lebih teruk berbanding sebelum ni rasanya. Dan aku kadang-kadang tak percaya tengok berita tunjuk aktiviti orang kat pusat penempatan tu...sebab yang aku tau kat sana kan banjir sampai ada tempat tu banjir sehingga tingkat 3 bangunan sekolah. MasyaAllah....ujian Allah buat mereka.

Kampung aku pun sekarang sedang berjaga-jaga sebab dekat dengan sungai Perak. Kalau air sungai naik lagi di sebabkan empangan gerik di buka mungkin air naik sampai ke atas jalanraya dan akan berlaku banjir di rumah kampung. Mak aku dah ada di sini cuma takut dengan segala dokumen penting yang tinggal tapi mungkin juga abang aku tolong simpankan di rumah dia buat sementara waktu.


Keadaan banjir di Kuala Kangsar, nampak memang dalam airnya ni.


Ini gambar jalan nak pergi ke tepi sungai perak, disini ramai orang kampung yang memelihara kambing, kerbau dan lembu...mungkin sudah di pindahkan peliharaan mereka aku rasa. Kawasan ini kurang 30 meter dari jalan besar dan tak jauh dari rumah kampung.


Semoga Allah memelihara kita di bawah lindungannya semasa sedang menghadapi ujianNya.

No comments: