Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, December 23

Kebanggaan Keluarga

Assalam...

Beberapa bulan lepas seorang kawan sekampung, sekolah aku bagitau cerita mengenai abang aku ada di surat khabar Utusan. Tapi memang tak sempat nak beli dan baca sebab dapat tau pun dah petang dan masa tu dah sampai masa nak balik rumah, tak terasa nak pergi beli surat khabar pula...hehehe tak pe kita baca yang online pun boleh kan.

Aku anak bongsu, beza umur kami 4 tahun je jadi masa kecik aku banyak habiskan masa main dengan abang aku ni la. Tapi bila meningkat usia masuk sekolah menengah aku dah tak berapa rapat lagi. Banyak juga yang dia tolong aku, masa nak masuk politeknik dulu dia yang tolong...masa belajar dia pernah ulang alik ambil dan hantar aku ke asrama. Huhu...kenangan paling manis mandi air tali air belakang rumah....seronok siap ada buaian lagi tapi aku tak pasti siapa yang buat sama ada arwah bapak aku atau abang-abang aku.

Alhamdulillah abang aku berjaya dalam bidang yang dia minat, walaupun katanya pada mula join usia sudah lebih 20an tapi kata orang biar lambat asalkan selamat. ha....tapi bagi abang aku biar lambat asalkan dia boleh berjaya pergi setinggi mana yang dia mampu.

Aku tak pernah tau minat dia pada bidang ini, sebab sejak habis SPM bermacam-macam kerja yang dia buat. Pernah dapat tawaran sambung belajar di Uitm tapi tak berjaya menamatkan pelajaran dia kemudian sambung belajar di Politeknik dan berjaya mendapatkan Diploma. Keluar dari politeknik ni la macam-macam kerja yang dia buat untuk cari duit.


Buat abang, keluarga kita bangga dengan pencapaian yang abang dapat sekarang. Walau pun arwah bapa kita dah tak ada tapi kita tau arwah mesti bangga dengan pencapaian yang dah dimiliki sekarang ni. Semoga terus kekal dan berjaya menghadapi ujian akan datang.

No comments: