Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, October 15

Sarapan Di Kedai Mamak

Assalam...

Bila dapat SMS dari dear bagitahu malam sabtu dear balik Shah Alam aku pun apa lagi. Kelam kabut fikir nak masak apa. Sebabnya tak ada bahan nak masak. Lauk dalam peti ais tak ada, ikan masin ada la. Setakat ikan bilis dengan sardin itu di kira lauk biasa-biasa je. Haih...mujur dear bagitau dear dah makan. Selamat!

Paginya aku yang tersangat malas nak siapkan sarapan, terus minta makan roti canai. Dear pun siapkan anak-anak sebab dah bercuti panjang siapkan anak-anak. Susupun mahu ayahnya buatkan. Yahoooo!!!



Makan 2 roti telur dan 1 roti sardin kegemaran dear. Haih....tapi aku pun tumpang sama sebab lambat sangat order aku sampai. Mujur roti sardin tak pedas jadi anak-anak pun makan sama. Kami makan kedai mamak namanya Ameer Ehsan di Kota Kemuning. Pagi-pagi ni pun boleh tahan ramai juga orangnya aku tengok. Patutlah order sampai lambat walaupun sekadar roti telur je.


Ashraf bukan jenis yang mahu duduk setempat. Masa kami sampai pekerja di sana bagi kami kerusi ni, bukannya dia nak duduk. Katanya tak best. Tapi bila dah tengok-tengok kerusi tu masih di situ, dia sendiri minta 'Adik nak duduk kat kerusi best tu' haha...lawak betul budak sorang ni.

Sekarang memang semakin bijak. Kekadang memang pening, macam mana mulut adiknya lagi petah dari abangnya tapi bila fikir lagi mungkin sebab di rumah mak lang ramai orang yang melayan mulutnya bersembang.

Selesai makan kami pergi cari lauk basah. Bermulalah sesi memasak aku hingga rabu nanti. Eh...esok hari mungkin tak masak di rumah, kami berkampung di rumah abang. Yehaa...

2 comments:

Yaati Nor said...

dear ko keje kat mn yan?

Azian & Zaini said...

ada keje kat luar jauh di pahang sana da