Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Saturday, October 19

Hukum Bersalin Dengan Dr Lelaki

Assalam...

Terbaca 1 status dalam FB dan terus meninjau ke blog berkaitan... memang tak rugi sebab memang bermanafaat dan memberikan peringatan pada aku. Harap-harap juga pada orang lain.

Syukur sangat sebab aku dapat banyak pengalaman yang mengajar aku sebelum ni. Walau pun semasa melahirkan Amar ada Dr lelaki yang terlibat tapi aku abaikan sahaja sebab masa tu aku dan dear masih belum berpengalaman lagi dan kami pun memang tak pernah mencari ilmu mengenai hal ini.

Setelah kejadian bersalinkan Amar dan ketidakselesaan mendapat perkhidmatan dari Dr lelaki aku buat keputusan drastik dan sangat berani. Ketidakselesaan di sini sebab aku rasa sangat tidak selesa bila Dr lelaki yang menjaga sejak dari masuk wad hingga ke waktu melahirkan ada Dr lelaki yang terlibat. Melihat dan memegang....Ya Allah! hanya Allah je yang tau perasaan aku masa tu. Dear pun nak kata apa dah pihak hospital beri kes 1 wad pada  Dr lelaki.

Alhamdulillah semasa mengandungkan Ashraf, aku langsung tidak mempunyai kaitan dengan Dr lelaki. Begitu juga semasa proses melahirkan. Walaupun ada rasa malu sesama perempuan tapi sekurang-kurangnya aurat aku masih dijaga dengan sempurna. Dalam wad, dalam bilir bersalin tiada lelaki yang masuk kecuali suami masing-masing.

Insyaallah kalau diberikan rezeki mengandung lagi memang mahu ketempat yang sama. Walau pun kata orang di klinik swasta kosnya mahal tapi aku rasa biar mahal asalkan aurat aku tetap terjaga. Kecuali bila betul-betul darurat.

Ini link blognya, moga-moga memberikan pencerahan pada semua

bersalin-doktor-dan-hukum

Aku pun bukan pandai sangat pasal hukum hakam ni, cuma mencari sesuatu yang diredhai Allah itu kan lebih baik. Jadi bila ada pengalaman ni, terasa macam bodoh sangat aku masa tu. haih....

No comments: