Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, August 17

Tiada Tajuk! :) bleh ke?

Salam Ramadan...

Akhir2 ni sejak mula puasa masa aku terlalu terhad untuk online. Bukan apa mata ni lagi suka kalo di bawa tido, maybe keletihan puasa kot. Ceh nasib baik dok umah MIL kalo tak maunya aku kene stay gak psl nak kemaskan umah la, buat kerja lain lagi la kan. :)

Sejak dok umah MIL ni semua kerja MIL buat, kekadang naik segan lak. Bsuh baju, lipat kain, makan minum semua MIL yg siapkan sampaikan bab jaga anak pun dear nak MIL yg jaga.

Tiada pilihan BS di sini ok! Atas alasan keselamatan lebih terjamin bila MIL yg jg. So skrg Zikri dah membesar dgn bam bam sekali pasal senang hati kot.

Yg leceh duduk skali ngan MIL ni, apa yg aku nak makan MIL tak makan...leceh lak kalo nak masak sket2 ni. Kalo dulu aku ngan dear je, kalo dear x suke aku masak sket je tp skrg nak masak sket serba salah. Kot2 ada plak yg suke makan, ehmmm takkan la sblm masak tu nak kene survey tanya soran2 yg ada kat umah suka makan ke tidak kan?

Hari ahad lepas sempat la aku melepaskan gian nak makan tempoyak ikan patin!hmmm MIL & ahli keluarga lain tak makan kecuali dear. Huahahahha...so funny ok. Tp mmg ni bukan taste makanan derang so aku terima je la kan. Apa lagiiiii...aku ngan dear je la yg abeskan!puas hati......

Setakat ni Zikri MIL jg ok la, lg pun adik ipar dah tak keja so MIL tinggal jg anak aku sorang je. Tak tau la lpas ni bila adik ipar dpt kerja lain MIL stay nak jg gak ke ek?mmg la tiap2 bln aku akan bg hadiah kat MIL, sekurang2 nya blh la MIL gunakan duit tu untuk beli pape yg MIL nak atau pun nak bg kat adik ipar yg masih blaja tu pun ok jgk kan.

Pling syok, blk Zikri dah mandi. Bila tido aku tak yah kaco2 nak angkat nak bawa balik umah. Cian lak kan...kene lak time ujan, huh mmg mencabar la.

Sblm pose da survey cari umah sewa tp sayang psal area ni mmg hot umah sewa, pantang kosong msti akan ada org nak masuk. Pling lama leh kosong umah tu seminggu kot.

Nak tunggu umah sendiri ntah bila la plak, agak2 kalo umah lama tu tuannya dah repair ke eh? Anai2 teruk la kat umah tu, kalo tak lama dah kitorang msih stay kat sana. Skrg nampak cam ada org lain duduk, maybe bujang kot pasal nmpak langsir kami masih terpasang je kat tingkap sana. Hahahaha...syang kot derang nak buang. Untung la, ada langsir pas tu tikar getah dear tak amik..malas katanya. Ye la kang kalo ambil nak buat pe? semakkan umah MIL plak.

No comments: