Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Wednesday, April 5

Ujian Sumatif 1 - Amar

Assalam..

Lama tak mencoret kat sini, banyak benda nak kongsi tapi selalu je masa cemburui bila nak menulis..anak-anak pun ye, maklum je la celik mata pukul 6 pagi bermula segala tugas. Rehat pun petang selepas hantar Amar sekolah kebangsaan. Itu pun kalau Ashraf dan Amsyar tidur kalau tidak jangan mimpi la nak rehat sebab melayan kerenah mereka berdua ni pun macam 10 orang. Rumah orang lain yang ada anak ramai pun tak kecoh macam rumah aku ni.

Seminggu sebelum cuti sekolah Amar ada ujian sumatif, kiranya ujian 1 untuk pertengahan tahun, kata kak ipar markah akan di kira untuk dibawa kepada keputusan peperiksaan hujung tahun/pertengahan tahun. Tak pasti pulak aku. Bukan belajar/ulangkaji sangat Amar ni, tau-tau je la kalau dengan Amsyar memang tak dapat nak belajar, gangguan maha hebat buat dia. Tapi Alhamdulillah keputusan agak baik, cemerlang kalau ikutkan slip yang aku tengok dari website saps.

Harap-harap bukan kali ni je, akan datang pun cemerlang juga. Setiap kali balik sekolah bawa kertas ujian aku tengok kesilapan mudah yang dia buat, tersilap tengok gambar, tersilap eja dan ada juga memang di jawab salah. Tak pe inikan kali pertama ujian masih ada lagi banyak ujian yang akan dilalui akan datang.

No comments: