Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, April 25

Perkhidmatan Van Sekolah

Assalamualaikum...

Sementara tunggu Amar keluar dari sekolah agama aku selalu letak kereta berdekatan dengan van sekolah ni, ha..dulu selalu fikir yang bawa van perkhidmatan derang ni kadang-kadang kita tak tau kan.

Setakat ni bila ambil Amar kat sekolah agama memang nampak begitu teliti dan terjaga anak-anak yang derang bawa. Alhamdulillah itu masa kat sekolah tapi kat rumah aku tak pasti lah macam mana perkhidmatan derang ni.

Siap tunggu kat depan pagar sekolah, masa hari pertama. Mungkin sebab ada budak darjah 1 jadi agak keliru juga derang nak cam. Ramai-ramai geng-geng bawa van sekolah ni menunggu depan pagar. Kira sebelum gerak, dah cukup baru derang bawa pergi ke van.



Yang darjah 2 dan 3 tu, derang terus pergi ke van. Memang dah biasa tau kat mana derang letak kereta. Senang kan. Dulu selalu fikir yang ambil anak-anak dengan van ni ada macam-macam hal, tapi bila dah jadi depan mata aku boleh faham dah. Setakat ni kat tempat aku boleh kata derang jaga dan memang selamat.

Selain van yang naik kereta pun ada juga. Tapi tak ramai yang turun ambil kat depan pagar, kecuali kalau ada yang darjah 1 je. Agak bahaya juga kot pada aku.

Terpulang pada pilihan masing-masing kan, yang pasti ibu bapa mana tak fikirkan tentang keselamatan anak-anak kan.

Tengoklah budak ni duduk belakang main apa ntah dia. Ditegur sekejap simpan lepas tu mama nya leka dia main balik stereng lock tu.

No comments: