Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Thursday, April 7

Kehilangan

Assalam...

Mata tak boleh lelap walau pun badan dan minda dah letih bekerja sepanjang hari, banyak kerenah orang yang sangat memeningkan lagi menyakitkan hati kebelakangan ini. Sabar...itu je yg mampu aku luahkan di mulut, di hati terdetik juga rasa meluat dan diperhambakan.

Pagi-pagi kawan dalam kumpulan whatsapp sekolah beritahu kawan merangkap jiran sebelah rumah kematian bapa, Allahuakbar, aku balik kampung hujung minggu lepas ada nampak arwah jalan depan rumah. Nampak sihat dan kuat tapi dengan kuasa dan kehendak Allah...ajalnya sampai situ saja. Arwah meninggal dirumah kerana jatuh dalam bilik air.  Kemalangan di rumah, tanpa isteri di sisi yang mencari lauk di kedai untuk makan tengahari.

Terbayang kenangan hampir 7 tahun lalu..aku hilang bapa yang tercinta, Allah beri aku bapa yang hebat hingga umur aku 26 tahun. Aku masih belum mampu nak balas jasa arwah sebab habis belajar terus kahwin. Arwah kata biar kahwin cepat, ringan sikit tanggungjawab dia. Aku tergiang lagi laungan mak aku bila pertama kali kami berpeluk bila aku sampai kampung. Sayu..

Jiran-jiran tetangga saja yang membantu memujuk mak aku..cinta orang dahulu sangat hebat, walau pun berkahwin atas permintaan keluarga namun cinta berpanjangan hingga hujung nyawa. Sampai sekarang mak masih ingat arwah, sayang dia aku tahu tak mungkin pudar. Lebih rela bersendirian dari berganti teman baru.

Buat sahabat yang juga jiran, kawan sepermainan masa kecil, remaja..teman semasa aku bertunang hingga nikah dan bersanding..aku doakam arwah bapa mu di tempatkan di kalangan orang beriman. Semoga Allah ampun kan dosa mereka yang telah tiada. Al-Fatihah

No comments: