Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Wednesday, October 8

Jangan Kaut Untung Lebih

Assalam...

Rentetan dari kisah kami di sini yang perlu menggunakan kupon parking atau pun pas bulanan untuk meletak kenderaan. Memang kawasan kami banyak bengkel kereta, kedai tayar kereta dan pelbagai jenis kedai lagi yang ada di sini. Bak kata kawan aku sama macam cendawan tumbuh selepas hujan....hehe...cina tapi tau pulak dia peribahasa melayu ni.

Ok, bila penguatkuasa MBSA datang dia bising. Kenapalah penguatkuasa nak saman kereta yang di letak sementara tunggu tuannya ambil atau sementara tunggu giliran untuk di baiki. Pada aku senang je caranya. Bila dah tau kawasan ini mesti letak kupon jadi pihak bengkel perlu sediakan banyak kupon untuk kemudahan pelanggan dia. Tak semestinya kereta yang pelanggan hantar hari ini boleh siap dalam masa yang sama.

Kalau pelanggan perlu tinggalkan kereta macam mana pula. Ish...senang sangat la. Peniaga mesti la letakkan kupon parking tu, lagi pun penguatkuasa cuma datang beberapa kali je bukannya duduk depan kereta tunggu waktu tamat kupon tu. Setakat sejam 40 sen je takkan la peniaga tak ada untung sikit kot. Entah-entah untung lebih lagi banyak ada la kot.

Hehe...ketawa je aku bila dengar mereka sok sek tentang kereta banyak kena saman. Jadi sendiri mau ingat la kan. Kot ye nak berniaga, rugi sedikit apa salahnya. Ini tidak mahu untung berganda-ganda sahaja.

No comments: