Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Wednesday, September 11

Tetap Berjalan Lancar

Assalam...

Erk...bila malam je mula tak keruan tak boleh tidur, nak buat macam mana sahabat baik, teman sebantal kerja jauh pula sejak awal minggu ni. Haih...sudahlah aku baru mula kerja dear pula tiba-tiba pergi kerja jauh nun di Pahang sana. Sabar je la kan.

Mujur rutin harian aku tetap berjalan dengan lancar,  bezanya aku tak perlu masak setiap hari. Eh, bukan tak masak langsung cuma masak mengikut selera aku sendiri la. Maklum je kalau dear kerja di sini setiap hari perlu siapkan makanan tengahari. Walaupun biasanya aku masak lebih sebelah malam untuk aku dan dear buat bekal makan tengahari tapi tetap terasa penatnya kan.

Cuma sekarang penat menguruskan anak-anak je, tapi Alhamdulillah setakat ni mereka masih belum buat perangai lagi.

Urusan rumah pun selesai dengan baik, baju kerja gosok seminggu sekali, setiap malam akan basuh kain, jemur dan lipat...cuma lipat kain ni memang tersangat memalaskan bila aku sudah mula kerja ni. Haih...apsal ni ye?

Sekurang-kurangnya hari-hari aku berlalu dengan pantas...pagi seawal jam 6.30 pagi sudah bangun siapkan apa yang patut, siapkan anak-anak dan keluar rumah sebelum pukul 8.00 pagi walau pun aku masuk kerja pukul  8.30 pagi tapi aku lebih suka menunggu 5 minit awal depan office.

Balik kerja pukul 6.15 petang dah sampai rumah MIL, ambil anak-anak dan lebih kurang 6.40 petang dah pun berada di rumah. Terus hidangkan anak-anak dengan upin ipin sambil aku ambil masa untuk siapkan apa yang patut.

Paling santai bila hujung minggu....hehhe..tiap sabtu pergi rumah kakan di puchong jadi tak perlu masak. Masak untuk hari ahad je, jimat sikit tong gas aku tu...takut juga kalau-kalau harga gas naik pula kan....ahahaha

Pendek kata walaupun aku bekerja dan menjaga 2 orang anak tapi aku tetap bersyukur sebab masih mampu menguruskan rumah. Rumah kecil je kan memang la senang...:p

Hujung minggu ni ada kenduri doa selamat semperna adik dear yang bakal berkahwin awal bulan depan. Berharap agar majlis perkahwinannya nanti akn berjalan dengan lancar.

 

No comments: