Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, July 2

Macam Dalam Drama...

Assalam...

Sejak berbulan-bulan duduk rumah banyak sangat perkara dari sekecil-kecil perkara hingga yang sebesar-besar alam ni. Tak semua orang perasan tapi jika kita fikir dan lihat dari hati baru kita faham. Bukan apa bila sudah berlaku pada diri sendiri baru kita sedar.

Dugaan Allah pun ada bermacam-macam cara kan. Bermula dengan bulan pertama aku berhenti kerja ada pula suami isteri bergaduh dilorong berhampiran rumah. Bunyi macam kelakar bukan, selalu kita lihat dalam drama, isteri lari keluar dari kereta suami. Yang kejadian ini pun sama cuma suaminya sempat keluar dan kejar isterinya. Huhu....jeritan isterinya tu yang buat aku tak menahan nak mengintai tapi sayang aku tak nampak...aku cuma nampak kereta suaminya je. Orangnya dah lari beberapa meter dari kereta berhampiran dengan rumah hujung yang  dah semestinya aku tak boleh nampak.

Baru beberapa hari lepas pula kakak ipar sebelah rumah bagitau ada kes kecurian motorsikal di sini. Kalau nak tahu motorsikal tu bukan motorsikal yang boleh di gunakan tetapi yang telah rosak dan masih belum di baiki. Aduhai....sampai begitu sekali pun ada ke?

Kejadian terbaru jiran betul-betul sebelah rumah berperang besar. Akibat terbaca SMS suaminya dengan perempuan lain. Awal pagi dah menangis sayu. Haih....tak tahu sama ada nak tolong atau tidak. Kalau tolong  nanti dituduh masuk campur tapi kalau tak tolong nanti dituduh tak ambil tahu pasal jiran. Serba  salah jadinya!

Ini hakikat Duniawi kan...semua yang berlaku di dalam drama adalah realiti kehidupan kita. Walau pun kita tak nampak tapi kitalah pelakon di dunia ni.

 

1 comment:

nurbijen said...

Ha ah, baca pun dah rasa macam dalam drama.... macam2 ujian hidup...