Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, June 25

Dugaan Dari Allah

Assalam...

Lama sangat pula tak meninggalkan sebarang jejak walaupun ada juga berkali-kali membaca blog orang lain. Masa tersangat terhad, ditambahkan lagi dengan kesihatan anak-anak yang baru pulih. Sekarang kesihatan tekak aku je masih belum baik lagi...sekarang dah hampir 2 minggu belum hilang.

Hujung minggu lepas macam-macam  hal yang berlaku....ujian dari Allah kan terima saja dengan redha.

Pertama...hari Jumaat rumah abang di Teluk Panglima Garang dipecah masuk orang...terkejut sangat mak masa dapat tahu tu, rasa senak perut pun ada katanya...mungkin terbayang keadaan rumah kampung yang orang pecah masuk. Kehilangan harta benda hampir RM10,000.00 ....barang kemas, komputer riba dan juga duit tunai. Haih....sudah lah pintu di kopaknya duit pun diambil. Geram betul!

Kedua....malam minggu lepas tok sebelah mak telah selamat kembali ke rahmatullah. Sedih sangat sebab masa balik kampung seminggu sebelum mak tok meninggal dia kelihatan sihat mampu bangun, makan dan tidur dengan lenanya. Tapi Allah lebih tahu bila masa yang sesuai untuk mak tok meninggalkan kami semua. Alfatihah...semoga roh mak tok di tempatkan di kalangan orang yang beriman.

Kesimpulannya....minggu ni mood sangat tiada. Hasil jahitan pun jadi merudum...sekarang mahu memulihkan kembali semangat yang hilang...semoga Allah memberikan kami semua kekuatan setelah di berikan kami ujian. InsyaAllah. :)

Gambar kenangan arwah mak tok menyuapkan Amar makan nasi....kurang 10 hari sebelum arwah minggalkan kami semua.

No comments: