Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Saturday, February 6

Cuci-cuci

Salam...

Malam minggu ni tinggal keseorangan coz dear kuar g rewang kat umah member sekampung, kira adik kepada member dear kahwin hari ni ngan esok la. Aku ni kemalasan plak nak pegi kalo ikutkan pg tadi sampai ke petang memang kene join rewang2 ni, tp dear kata tak pe la kalo tak nak. hehehe selamat!

Ini lah hasil aku ngan akak aku jenjalan kat IOI Mall, Puchong time cuti Thaipusam minggu lepas. Agak banyak skali beli la kan, tapi tak pe kata dear tak payah nak kuar byak2 kali. Heh

Aktiviti pg tadi sempat la mencuci semua baju, selimut, lampin, sarung tangan & kaki, tuala mandi dan tuala muka. Kira penat juga la duduk kat bilik air mencuci satu persatu kan, tp time cuci tu geram pun ada tgok comel2 je kan. Heh angau jap time tu! Ntah nanti pas kuar cam ne la rupenye kan, siap tanya kat dear rambut nya nanti agak2 kerinting ke lurus ek....hahahhaha dear maunya nak tergelak pecah perut aku rasa. Tak pe la asalkan sihat itu la yg kami doakan selama ini.

Time menjemur lak aku naik segan pasal ada mamat tgh lepak kat area umah belakang, huh tp tak pe la. Aku tutup ngan baju aku ngan dear pas tu baris depan baru letak barang2 baby sume. Banyak juga bila skali dibasuh semuanya kan, sabo je la sampaikan ampai aku penuh hari ni.


1st time baju ni dijemur, malam ni telah selamat aku susun kat dlm bakul merah. Heh pas ni tinggal nak susunkan masuk dalam beg plak.

Tghari pas makan ngan solat zuhur dear ajak kuar g Bandar Puteri Puchong, ada keje sket kat sana. Siap g sana blik umah terus pasal dear nak g hantar kete g bengkel pasal aircond kete sejak 2 minggu ni problem plak. Time2 cam ni la kete pun nak buat hal la plak kan. Hmmmm ikutkan je la kang kalo tak de kete susah juga. Alhamdulillah semuanya ok, bayo pun makan ratus juga la tp mintak2 kali ni betul2 ok la kan. Jgan nanti ada plak tang lain yg tak ok.

Oh malam ni melayan santapan nasi goreng je la, dear ajak makan nasi minyak tp ntah la aku memang tak leh masuk plak ngan nasi minyak time2 ni. Suke lak ngan nasi goreng ikan bilis aku. Huh memang layan!

No comments: