Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Sunday, August 27

Alam Ria Pasti 2017

Assalamualaikum...

Setiap tahun Pasti akan adakan Alam Ria pasti untuk memberikan peluang kepada pelajarnya untuk menunjukkan bakat mereka. Berpeluang untuk berdiri di atas pentas dan berhadapan dengan orang ramai. Tahun lalu Amar sertai kalam jamaei. Tapi kecundang mungkin lebih ramai lagi yang lebih baik..tapi sekurang-kurangnya bukan mudah untuk mereka memberanikan diri dan menghafal dengan gaya dan bahasa arab.

Tahun ini Ashraf terpilih untuk sertai acara khutbah. Kata cikgunya Ashraf terpilih sebab dia sudah pandai membaca dengan lancar. Alhamdulillah terima kasih cikgu sebab ajar anak-anak saya pandai baca sebelum habis belajar di Pasti.

Cikgu berikan teks lebih kurang 2 bulan awal sebab kata cikgu teks khutbah perlu di hafal. Di larang untuk membaca teks di hadapan juri nanti. Bukan senang ok nak hafal tapi alhamdulillah masa yang diberikan memang lebih dri cukup untuk dia menghafal. Syukur Allah permudahkan walaupun macam-macam dugaan. Bukan senang nak minta dia hafal selalu bergaduh sampaikan ayahnya pun naik angin sebab bermacam alasan yang kami dapat.

Hari pertandingan aku tak dapat tengok sebab aku baru beberapa hari berpantang. Sabar je la kan walaupun ikutkan hati memang nak pergi tapi ingat kan baru 1 minggu bersalin lebih baik jangan ambil risiko. Pakaian cikgu pinjamkan, ingat aku nak minta sesiapa yang dekat tolong jahitkan jubah lama Amar. Tapi kebetulan cikgu dah pinjamkan lagi mudah kerja aku.

Alhamdulillah keputusan tidak memihak pada Ashraf tapi dia berjaya dapat tempat ke 3. Yeah...walau pun kami tak mengharapkan dia berjaya tapi sekurang-kurangnya usaha dia berbaloi. Gambar ambil hadiah tak ada sebab balik awal, kebetulan syarikat tempat kerja dear ada buat sambutan hari raya.

Pasti juga adakan makan-makan semperna meraikan kejayaan besar di Alam Ria pasti tahun 2017 ini. Alhamdulillah hampir semua acara Pasti Jalan Kebun mendapat tempat 3 teratas. Gembira bukan main Ashraf bila cikgu beri surat untuk beritahu ibu bapa supaya hadir untuk majlis meraikan pelajar-pelajar yang berjaya.

Insyaallah, tahun depan Amsyar pula masuk Pasti. Harap-harap sama macam abang-abangnya yang boleh membaca sebelum tamat belajar di Pasti. Hahaa...masa tu nanti aku yang pening kepala sebab mana nak uruskan anak dengan ambil anak-anak