Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Thursday, August 21

Setelah Sekian Lama

Assalam...

Ya Allah dah lama aku tinggalkan blog ni maklum saja sudah ada baby baru jadi masa jadi terhad. Haih bukan merungut tapi bersyukur sekurang-kurangnya bila sibuk terasa hidup ini lebih indah...indah lebih lagi di kelilingi oleh insan tersayang.

Rutin harian jauh berbeza sekarang, mana tidaknya tidur seawal pukul 9 malam bangun tengah malam atau pun awal pagi (5.00 pagi) untuk menyelesaikan kerja rumah. Melipat kain setiap hari agar tiada bakul yang berisi kain dan sangat menyusahkan dear untuk mencari pakaian (dear jenis asingkan suka asingkan baju kerja biar baju yang . Basuh pinggan, buang sampah dan kemaskan peralatan menyusu Amsyar biar semuanya bersih dan senang nak di gunakan keesokkan harinya atau paginya.

Belum lagi hal masak, kemas rumah dan kemaskan semua persiapan anak-anak dan dear. Fuh....telan air liur dulu baru taip...hehe

Tak pe jangan taip sebab siapa yang dah ada anak lebih seorang mesti faham kan, mesti dah rasa...aku tau sebab bukan aku seorang je ada anak 3 tapi orang lain ada anak lebih dari 3 tapi masih rilex je kan. Ini contohnya kakak ipar aku sendiri...mana tak rilex sebab anak-anak dia yang dah besar tolong buatkan kerja rumah sama-sama. Yahoo....syoknya!

Eh....melalut dah, ni la kes lama tak menaip kan semua dah kelaut...nuffnang pun tak kuasa nak letak iklan kat blog ni asyik tak update je kan.

Maklum saja masa sekarang lebih berharga, masa kerja aku kena kerja...walau pun ada juga curi tulang, masa dengan keluarga aku habiskan untuk mereka. Syok tau ada baby lagi, lebih-lebih lagi bila dear ada di samping aku untuk membantu. Alhamdulillah Allah kurniakan aku suami yang ringan tangan membantu aku setiap masa.

Syukur juga Allah masih memberikan kami untuk meraikan ulangtahun pernikahan kami kali ke 8 tahun ini. Kek kami tahun ini kami wakilkan anak-anak kami potongkan. Kalau dulu sebiji kek SR ni dekat seminggu baru habis tapi kali ni cuma 3 hari saja sudah selesai. Nampak sangat selera makan anak-anak aku sekarang ni. Tak pun sama naik dengan ayah mereka. Berebut-rebut minta aku suapkan, tengok....ke tangan aku ni manis sangat ek? :p

Cukup lah tu dari tak menulis langsung, ikutkan hati banyak nak di tulis, di ceritakan tapi perlahan-lahan aku tuliskan eh (ni pun curi-curi masa makan kat office)...semuanya aku akan penuhkan dalam draft dulu sebab nak tulis sedikit pun ambil masa yang agak lama. Adoi...rasa sibuk sangat kadang kala mengalahkan pak menteri pulak. :)

No comments: