Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, March 4

Entry Pemanas Badan.

Assalam...

Masyaallah sekejap je bulan Feb berlalu, sekarang masuk bulan Mac…Kerja banyak bertimbun-timbun pula bila masuk Feb lepas, membawa ke awal bulan Mac ni. Agak-agak bila selesai mungkin boleh berkerja dengan lagi tenang tak perlu berkejar-kejar.

Kerja.

Alhamdulillah kata orang bila ada kerja  ada gaji, tapi yang paling penting kalau tak ada kerja memang bosan menggila aku rasa. Setakat ini masih ada kerja yang belum selesai lagi walau pun setiap pagi merancang nak selesaikan atau nak mengurangkan jumlah kerja yang ada.

Alhamdulillah juga walaupun ada kala diuji dengan kesihatan yang kurang sihat namun tetap bersyukur kerana dapat bos yang memahami sebab dia terlebih dahulu pernah mengalami nasib yang sama. Dalam masa yang sama banyak nasihat dan pandangannya yang aku boleh guna pakai.

Terpaksa bekerja lebih sedikit sebelum melahirkan nanti, sebab  nanti bila cuti panjang takkan orang lain nak selesaikan kerja aku yang tertangguh tu. Mujur juga permohonan untuk masukkan meter TNB  sudah hampir selesai tinggal sedikit sahaja lagi kalau tidak maunya pening kepala nak aturkan kerja satu per satu.
Kerja ada kala tertekan juga lagi-lagi bila orang di tapak minta belikan barang/kabel dala tempoh  yang singkat. Contohnya tengahari order tapi petang mahu barang ada depan mata…huhu…boleh menangis guling-guling aku dibuatnya tapi Alhamdulillah semuanya telah pun aku atasi walaupun aku masih baru lagi dalam bidang ini.

Kandungan.

Huhu tak lama lagi tiba April. Erk seram  sebab due date penghujung April. Hehe semoga Allah permudahkan segalanya sama macam abang-abangnya dulu. Apa pun pengalaman mengandung kali ini pun ada banyak beza dari yang sebelumnya. Hari Jumaat lepas terpaksa kerja setengah hari saja dek kerana menahan sakit bawah perut yang agak melampau tiba-tiba. Mujur balik rumah  baring-baring terasa kurang sedikit. Ditambah lagi dengan kepulangan Dear yang membantu melegakan lagi kesakitan  tu bila diurut perlahan-lahan. Ye kali ni dear balik menjadi tukang urut aku pula. Haha…terima kasih!

Kesian dear nak melihat baby kali ini tak kesampaian dek kerana terlampau ramai orang  yang datang ke Klinik Barakah  pagi Ahad lalu. Kami sampai pukul 9.00 pagi tapi kaunter pendaftaran telah pun ditutup sebab terlampau ramai orang yang mendaftar. Eh…klinik buka pukul 9.00 pagi jadi orang lain tiba lebih awal dari kami la maksudnya….wah!

Amar dan Ashraf.

Perkembangan terkini mereka sekarang sudah tidak lagi memakai lampin pakai buang. Sepenuhnya memakai seluar dalam. Yahoo….berjaya melatih tidur malam tanpa lampin sejak seminggu yang lalu. Setiap malam sebelum tidur aku minta mereka buang air kemudian gosok gigi biar jangan cepat rosak macam mama ngan ayahnya. Sebelum mereka tidur aku  ingatkan kalau terasa mahu buang air kejutkan aku atau  pun bangun sendiri pergi ke bilik air. Lampu di bilik air memang sentiasa  terpasang, untuk kemudahan mereka kalau-kalau mahu buang air tengah-tengah malam.

Setakat ni masih berjalan lancar, belum pernah bocor atas tilam. Harap-harap berkekalan hendaknya sampai bila-bila. Stok lampin ada yang masih belum buka lagi tapi kata MIL dan kakak ipar simpan je untuk kegunaan adiknya nanti. Huhu…2 saiz dan ada lebih kurang 5 beg lampin belum buka lagi. Banyak tak? :p


Ok setakat ni je la yang aku mampu taip, panas tau menaip malam-malam ni. Cuaca pun memang tak berapa elok sejak beberapa minggu lepas. Syukur juga Allah turunkan hujan petang tadi di pejabat dengan agak lebat kalau tidak makin teruk jerebu aku lihat. Moga pokok pun kembali segar setelah  dapat air. Dek kerana hujan tadi hampir pukul 7.00 malam baru keluar pejabat. Sabar je la sebab tiada payung di pejabat sana.

No comments: