Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, April 2

Zina? Jauhkanlah Dari Kami

Assalam...

(Maaf sebab entry ni aku terpaksa luahkan rasa hati yang terbuku. Sudah seminggu lebih aku perhatikan mereka, gerak geri dan tingkah laku tak ubah seperti pasangan suami isteri)

Semakin hari semakin rasa kurang senang dengan jiran-jiran dekat rumah ni. Bukan apa kalau buat hal yang elok aku tak kisah sangat tapi kalau menggalakkan berlakunya zina memang aku menyampah sangat-sangat. Sekarang ni sampai rasa tak nak tengok muka dia tahu. Eh...ke aku ni terlampau emosi sangat ek?

Tapi ada aku kisah? nak emosi ke terpulang la kan, bila cerita pada dear, dear pun naik angin juga dengar. Ish....sesuka hati mahu mencemarkan kampung dear pula. Aduh...lagi dasyat pendapat dear ni.

Bukan apa....kalau dah sah suami isteri kami semua tak kisah tapi ini bertunang pun belum apatah lagi bernikah. Kalau aku kata abangnya bodoh sangat benarkan adiknya bawa teman lelaki masuk rumah dan tidur bersama pun pasti tak salah kan.

Lagi satu, kakak ipar pun kenapa tidak bersuara? bukan jenis tak bercampur dengan jiran lain, setiap petang duduk lepak-lepak berbual sama hingga ke maghrib. Tak tau ke ada mata-mata sedang perhatikan? Tak tahu ke hukum hakam islam semudah ini pun? Sudah lah dirumah ada anak kecil, jangan nanti perangai mak cik mereka ditiru pula.

Sekarang kami menunggu masa sebab dear, abang ipar dan juga jiran lain sudah mula rasa kurang senang...mana tidaknya anak saudaranya panggil teman lelakinya 'uncle'. Amboi...bukan main lagi kau ek! nanti kau...

Seronok ek, keluar masuk rumah tak ada yang tegur...tunggu tiba masanya nanti!

1 comment:

Yaati Nor said...

kena tegur cepat tu..nnt org keliling kena tanggung dosa