Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, June 1

Kanak-Kanak Tidak Menipu

Assalam...

Sejak duduk rumah anak jiran makin rajin datang ke rumah tanpa mengira masa dan tanpa memberikan salam. Ish.. Terkadang rasa nak marah bila datang ambil mainan anak aku buat macam mainan sendiri. Huh bila berebut dia pula yang nangis! ayark....boleh buat aku pengsan dan makin lama makin rajin menguncikan pintu dari dalam (sekarang cuma guna rantai dan bila buka pintu akan renggang sedikit, bila renggang nak tak nak kene buka juga la).

Berborak dengan kakak-kakaknya pula lain cerita. Memang kanak-kanak tidak pandai menipu kan?

Hehe...aku suka borak dengan budak-budak sebab mereka jarang sekali nak menipu. Walaupun di tanya makan apa pasti dijawab dengan betul dan sungguh-sungguh. Opppps teringat kisah abang kandung aku masa kecil....dia suka makan ayam jadi bila ada orang tanya pasti akan jawab makan lauk ayam. Tak bagitau ayam tu masak apa la pulak.

Anak-anak buah pun sama, tambah pula anak buah dear ada seorang yang memang banyak cakap. Tak payah susah-susah tanya dia dah cerita dahulu. Erk...kata maknya memang memalukan bila cerita pasal maknya dan ayahnya. Hehe...

Agaknya anak-anak aku nanti pun mesti bersikap sama kan. Harap-harap mereka tidak pandai berbohong dan menipu sejak dari kecil lagi.

No comments: