Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, May 28

Ajak Anak Buat Bersama

Assalam..


Sejak kebelakangan ni dear jarang ada masa untuk di habiskan dengan anak-anak. Bila sesekali balik kerja awal  anak-anak lah yang paling seronok mana tidaknya mereka pasti tidak duduk saja dalam rumah. Ada saja aktiviti di luar rumah yang dear ajarkan.

Beberapa hari lepas dear cuti dan tolong tukarkan tayar kereta Viva kakak. Anak-anak pun apa lagi mereka lah yang paling suka. Dear pun jenis yang tak kisah sangat dari mereka mengacau kan lebih baik mereka menolong. Huhu…jadi tukang ambil barang pun Amar dan Asyraf dah suka.




Nampak tak Amar begitu bersemangat sekali mahu cuba buka skru tayar. Selalu tengok aku isi angin tayar dan isi minyak je kali ini ayahnya ajarkan cara tukar tayar pula. Seronok tengok gelagat mereka, walaupun tangan kotor tapi sekurang-kuranya mereka dapat membantu dari mengganggu.


Tak sabar nak menolong sampaikan pamper pun tak nak buka. Aku pakaikan Amar pamper bila tidur sebab tak larat asyiknak mencuci tilam. Ha...dasa maknya yang pemalas gitu. Rasanya lebih elok ajar tidur tanpa pamper supaya lagi cepat dia pandai kan.


Tapi bukan sampai ke sudahnya mereka berdua ni menolong. Sekejap je, Dear tukar 2 biji tayar tapi baru siap sebiji dah hilang Asyraf main basikal. Amar pula tolong buka tayar ke dua je kemudian dia pun ikut Ashraf main basikal dia pula.

Tak kisah la kan, asalkan mereka dapat tengok dan belajar.  Aku pulak setakat tengok dari dalam rumah walaupun sepatutnya aku perlu belajar untuk elakkan kejadian tidak diingini berlaku. hahaha...

.

No comments: